ייעוץ עסקי לחברות היי-טק

חברות ההיי-טק הישראליות מצליחות מאוד בשוק העולמי, מגיעות להישגים יוצאי דופן ומציבות אותן (ואותנו) בחזית החדשנות והטכנולוגיה בעולם. על פני נתוני בנק ישראל, ענף ההי-טק צמח בשנת 2020 למרות אתגרי הקורונה- התוצר גדל ב- 5.8%, הייצוא והפדיון צמחו וישנה עלייה ניכרת בגיוסי הון בענף.
יחד עם זאת, זו תעשייה שמשתנה כל הזמן, ולכן גם האתגרים שבה גדלים במהירות ומשתנים במהירות. כתוצאה מכך, וכדי לשמור על יתרון תחרותי, חברות ההיי-טק צריכות להשתנות, להתפתח ולהיות חדשניות כל הזמן על מנת להתאים את עצמן לדרישות המשתנות של השוק.
ההצלחה טמונה אולי במוצר בעל פוטנציאל, אבל לא פחות ולעיתים אף יותר מכך- בניהול ממוקד ואינטנסיבי, בתהליכי עבודה ופלואו נכונים, בהתאמת המוצר לקהל היעד הנכון ובדרך המיטבית, במודל עסקי מתאים ובבניית החברה כמותג מצליח בתחום. אחרי הכל, לכל הייטקיסט מנוסה יש סיפור על יותר מדי מוצרים נהדרים שלא ראו אור ולא פגשו לקוח אחד, אולי מעבר לאבטיפוס שבסוף לא נמכר…

הייעוץ העסקי שאני מספקת מתבסס על שיטת המשולש הקדוש שפיתחתי, וכולל:

  1. אבחון מצב החברה כיום והבנה של המקום אליו רוצים להגיע- הסתכלות מרעננת ומזווית חדשה על החברה, הבנת המורכבויות שלה והאתגרים שלה והשמת זרקור על כל מה שלא רואים כששקועים בלחץ היומיומי.
  2. זיהוי מנועי צמיחה שיהפכו אתכם מ”עוד חברת היי-טק” למותג שלקוחות רוצים לעבוד איתו
  3. בניית תכנית פעולה אסטרטגית עם פתרונות יצירתיים ונקודת מבט מחוץ לקופסא
  4. ליווי אישי של המנכ”ל.ית ובכירים נוספים בחברה, כדי לספק הסתכלות נוספת, לתמוך ולסייע בקבלת החלטות.
  5. שלב היישום- לוקחים את כל התובנות, המסקנות, הרעיונות והתוכניות ויאללה- יוצאים לדרך. עובדים יחד ומביאים את החברה למקום בו היא צריכה להיות. משפרים תהליכים, מגייסים ומשמרים הון אנושי איכותי, בונים מותג.

התהליך מורכב: הוא משלב הסתכלות אסטרטגית רחוק קדימה, יחד עם עבודה טקטית על הכאן והעכשיו, מתוך הבנה שיש דברים שעלינו ליישם ולדייק באופן מיידי. בנוסף, הוא מאגד בתוכו שתי פעולות שנשמעות מנוגדות זו לזו: התייעלות ומיקסום רווחים, וכן יישום של חדשנות וגמישות. לפי יצחק אדיג’ס, שני תהליכים אלה הם ששומרים על מיטביות של חברה.

בסופו של דבר, כל חברה נמצאת במקום אחר ונתקלת באתגרים אחרים- שלב הקמת החברה שונה משלב פיתוח המוצר, שלב החדירה לשוק שונה משלב מיקסום המכירות, ושניהם שונים משלב גיוס הון אנושי ופיתוח עסקי. אין שתי חברות שנמצאות באותו המקום עם אותם הנתונים, ולכן הייעוץ מתאים את עצמו למקום ולנתונים בהם נמצאת החברה, ומייצר לה אסטרטגיה מיטבית שתתאים רק לה.

הייעוץ למנהלים בהייטק ניתן במקביל לעבודה על החברה, במטרה לסייע באתגרים הרבים בתוך התפקיד: בניית תכנית אסטרטגית וגזירת תכנית פעולה מתוכה, ההבנה של בדידות המנהל בתהליך קבלת ההחלטות, הבנת ההשקעה הניהולית הגבוהה אליה הוא נדרש, ניהול זמן ברמה גבוהה דרך הסתגלות לשינויים מהירים, איזון בית/ עבודה, מניעת שחיקה, שמירה על יכולות ביצועיות גבוהות לאורך זמן ועוד.

ייעוץ עסקי לחברות היי-טק הוא מקצוע בפני עצמו.
אתם מקצוענים בהיי-טק, אני מקצוענית בייעוץ עסקי, ניהול ובניית מותגים.
שנקבע לקפה?