“הזמן הטוב ביותר לנטוע עץ
הוא לפני 20 שנה;
הזמן השני הטוב ביותר
הוא עכשיו”

פתגם סיני

“יקר לי” לא אומר שהלקוח לא רוצה לקנות

עובדה ידועה (ומצערת) היא, שמעל 90% מהעסקים בישראל נסגרים בשנה הראשונה שלהם. עובדה פחות ידועה- סקר הראה שרוב בעלי העסקים שסגרו את העסק טוענים שהסיבה לסגירה היא שהם לא ידעו לנהל או למכור/ לשווק את העסק.גם מניסיוני האישי, הרבה מלקוחותיי בעלי העסקים טוענים שהם לא יודעים למכור. “אני מעולה במה

קרא עוד >>

בניית הבטחה שיווקית שמוציאה מהבוץ כל עסק תקוע

אנו חיים בתקופה מאתגרת לבעלי עסקים. עוד לא בהכרח יצאנו מהקורונה (הי, וריאנטים חדשים), עסקים נסגרים ונפתחים ואי הוודאות חוגגת. רובנו עוד מתאוששים מהחרדות הכלכליות וחוששים מהמצב הכלכלי, אבל מצד שני- אנחנו שומעים מסביב על צמיחה של אחרים. נראה שכולם צומחים חוץ מאיתנו, הא?בעלי עסקים רבים מפרסמים יותר כדי להישאר

קרא עוד >>

לוחמה פסיכולוגית בעסקים, או איך גורמים לנו לקנות יותר מדי​

כמה פעמים נכנסתם לחנות “רק כדי לשטוף את העיניים” ויצאתם עם הרבה יותר מדי שקיות? בעלי עסקים עושים הכל כדי שנקנה מהם, ונקנה מהם יותר מכפי שתכננו. איך הם עושים את זה? בסרט “משחקי חובה” (nerve) בני נוער משתתפים במשחק ריאליטי בו מוטלות עליהם משימות אומץ בדרגת סיכון עולה. המשתתפים מתחרים

קרא עוד >>

איך למנוע מעובדים טובים לעבור בהפתעה לארגון המתחרה?

הקורונה שיגעה את כולנו. אנשים לא עובדים, כן עובדים, עצמאים פותחים, סוגרים- והרבה עובדים מחפשים מקומות טובים יותר לעבוד בהם.כל עובד כזה שמחפש להשתדרג ועובר בהפתעה לחברה אחרת, מייצר בעיה עבור החברה שעזב- בשלב הראשון נוצרים פערים ועומס בעבודה, ויש קשיים למלא את רצונות הלקוחות, שלעיתים מביעים כעס על העיכובים

קרא עוד >>

העסק תקוע ולא מתקדם. מה עושים?

בגדול, יש לי שני סוגי לקוחות: לקוחות שהכל הולך אצלם מצוין והם צריכים את השלב הבא בעסק, את הקפיצה קדימה והפיתוח העסקי; ויש את אלה שתקועים- ולא יודעים מה לעשות. העסק שלהם תקוע, אין לקוחות, אין מכירות, והם מיואשים.אז בואו נדבר על זה. עסק שלא מצליח למכור מביא איתו המון

קרא עוד >>

בידול עסקי – מי צריך את זה, ולמה

אז מה הוא בידול? מייקל פורטר, גאון שיווקי, קבע שיש שתי דרכים לנצח את המתחרים שלנו-להיות הכי זול, או לבדל את עצמנו. להיות הכי זול זו אסטרטגיה מעניינת כשלעצמה, אבל אני חייבת לומר שברוב המקרים אני לא מסכימה איתה. היא לא מייצרת ערך אמיתי ללקוח, ולכן הוא יילך לראשון שימכור

קרא עוד >>