“הזמן הטוב ביותר לנטוע עץ
הוא לפני 20 שנה;
הזמן השני הטוב ביותר
הוא עכשיו”

פתגם סיני

איך להגדיל את המכירות של העסק

יש משפט שכל לקוח- גדול או קטן, ותיק או חדש, בכל תחום שהוא- אומר לי: אני לא אוהב לשווק, אני לא אוהב למכור, אני רוצה שהתוצאה של העבודה שלי איתך תהיה שהלקוחות יבואו לבד ואני לא אצטרך לעשות כלום בשביל זה.ובכן, אני מכשפה אבל לא קוסמת, ואני לא יכולה להמציא

קרא עוד >>

ייעוץ לעסק משפחתי זה משפחתולוגיה

בצעירותי, לאבא שלי היה עסק ברחובות, ובתקופות שונות (לפני ואחרי הצבא) עבדתי בו לא מעט. אני מתה על אבא שלי ותמיד הסתדרנו מצוין, אבל כשהייתי עובדת אצלו נהגתי לומר שבכל יום מודיעים בחדשות על עוד רעידת אדמה ברחובות, כי היינו מסוגלים להרעיד את האדמה ולהעיף את הגג מהעצבים והצעקות. היום,

קרא עוד >>

פיתוח עסקי – דוגמאות מהחיים האמיתיים

לא מזמן העליתי פה מאמר על פיתוח עסקי ותיאוריית המלכה האדומה. נתתי שם דוגמאות לפיתוח של העסק דרך פיתוח מוצר חדש, קהל יעד חדש, קטגוריה חדשה (= קו מוצרים חדש) בעסק, ועוד.כיועצת עסקית, אני מסתכלת על העסק מכל הכיוונים והאספקטים שלו. אני נושמת אסטרטגיה, וחלק מבניית אסטרטגיה היא הבנת כל

קרא עוד >>

פיתוח עסקי ותיאוריית המלכה האדומה של אליס

‘עקרון המלכה האדומה’ הוא עקרון עסקי שאומר, שחברה שאינה מתפתחת סופה להישאר מאחור.העיקרון, שלקוח במקור מתחום האבולוציה, הופיע בספר “מבעד למראה” (ספר ההמשך לאליס בארץ הפלאות), שם המלכה האדומה אומרת לאליס: “עלייך לרוץ הכי מהר שאת יכולה כדי להישאר באותו המקום. אם את רוצה להגיע למקום אחר, את צריכה לרוץ

קרא עוד >>

“יקר לי” לא אומר שהלקוח לא רוצה לקנות

עובדה ידועה (ומצערת) היא, שמעל 90% מהעסקים בישראל נסגרים בשנה הראשונה שלהם. עובדה פחות ידועה- סקר הראה שרוב בעלי העסקים שסגרו את העסק טוענים שהסיבה לסגירה היא שהם לא ידעו לנהל או למכור/ לשווק את העסק.גם מניסיוני האישי, הרבה מלקוחותיי בעלי העסקים טוענים שהם לא יודעים למכור. “אני מעולה במה

קרא עוד >>

בניית הבטחה שיווקית שמוציאה מהבוץ כל עסק תקוע

אנו חיים בתקופה מאתגרת לבעלי עסקים. עוד לא בהכרח יצאנו מהקורונה (הי, וריאנטים חדשים), עסקים נסגרים ונפתחים ואי הוודאות חוגגת. רובנו עוד מתאוששים מהחרדות הכלכליות וחוששים מהמצב הכלכלי, אבל מצד שני- אנחנו שומעים מסביב על צמיחה של אחרים. נראה שכולם צומחים חוץ מאיתנו, הא?בעלי עסקים רבים מפרסמים יותר כדי להישאר

קרא עוד >>