אסטרטגיה עסקית

בניית אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית המיושמת נכון תורמת רבות להצלחת העסק. ניתן אף לומר שעסק ללא אסטרטגיה הוא עסק שמתנהל, אך הוא אינו מנוהל. אסטרטגיה עסקית כוללת אלמנטים רבים המשולבים אלו באלו. הם מתבססים רבות על המרכיבים החשובים בניהול עסק מצליח. בין היתר: פעילותו, מערכת היחסים עם קהל היעד ופעילות המתחרים. רונית יובל בעלת “אסטרגה” עוסקת בייעוץ אסטרטגי, בליווי מנהלים ועסקים ובהרצאות בתחום, ומביאה עימה ידע מולטי-דיסציפלינרי ומגוון המסייע לכל עסק.

אסטרטגיה עסקית – בידול ומיתוג

אסטרטגיה עסקית היא הבסיס לכל פעולה עסקית ושיווקית של העסק, ואמורה להיות מיושמת ביחד עם מיתוג נכון התורם רבות לבידול העסק ביחס למתחריו ועם מערך שיווק נרחב הרלוונטי ליכולות העסק ומטרותיו. כל אלה ביחד בונים את העסק כמותג. יועץ מקצועי ייעץ לכל מנהל למתג את העסק כדי שיבלוט בתחום בו הוא פועל. רונית פיתחה מודל לבניית מותג, שהיא קוראת לו המשולש הקדוש. זהו משולש קריטי שקודקודיו הם פעילות העסק, מערכת יחסיו עם קהל היעד ופעילות מתחריו, והוא מיועד לבניית אסטרטגיה שיווקית ועסקית המותאמת לעסק. מערכת יחסי הגומלין הזאת בין קודקודי המשולש בתוך העסק משפיעה יותר מכל על רמת הצלחתו. הצורך הוא בחיזוק יכולותיו והדרך המוצעת היא בניית מותג חזק ונכון הגורם לבידולו ולהעצמתו ביחס למתחריו. כך גם מושכים אליו את קהל היעד הרצוי לו ולא פחות חשוב – משמרים לקוחות קיימים. בניית המותג היא פועל יוצא של אסטרטגיה עסקית והיא נעשית בתהליך ייעוץ אסטרטגי לעסק, שהתוצאה שלו היא מיקוד וחידוד העסק, ובניית תשתית איתנה הנותנת פירות כבר בהתחלה ולאורך זמן. היא, כמובן, נשמרת לשנים רבות ובמקרים רבים מתעצמת ונעשית חזקה אף יותר. בניית המותג חשובה אף יותר בזמני משבר, עקב ניהול לא נכון, לקוחות שאינם מתאימים, עומס רב הגורם לתוצאות עסקיות בינוניות ובנסיבות אחרות. המותג ישמור היטב על העסק בעת משברים מקומיים ועולמיים. היועץ יהיה מאוד ממוקד מטרה מתוך רצון להחזירו למסלול נכון. יציאה מהמשבר תביא שגשוג, מכירות רבות יותר ורווחים עסקיים משופרים. שיתוף פעולה עם המנהלים שיתוף פעולה עם ההנהלה הכרחי כדי למקסם ניהול אסטרטגיה עסקית. הם אלו אשר, בעצם, מזמינים שירות יועץ והם אלו אשר יוציאו לפועל את התוכנית המוצעת. היועץ ששירותיו נשכרו יאבחן את החברה ויציג תמונת מצב עכשווית. הוא יסביר למנהלים על המגמות הקיימות בשוק שאולי פספסו או לא הכירו, על פעילות המתחרים, על השינויים הגורמים לכך שהמוצרים לא נמכרו, על הכשלים הקיימים במערכת ועל השינויים הנדרשים. הוא יבין ויתאר את התמונה הכוללת, אבל יידע גם להיכנס לעומק הפרטים ולייצר פתרונות מהדרגים הנמוכים ועד הגבוהים ביותר בחברה. כך הוא יבנה להם אסטרטגיה עסקית ושיווקית, יצליח להניע אותם לשפר את מערך השיווק שלהם, לייצר עבודה יעילה יותר, לייצר זרימת לקוחות קבועה ורווחית, להטמיע נהלים, להכשיר עובדים מיומנים, לשכור שירותי משרד פרסום מעולה ופעולות אחרות נדרשות.

שירות מטעם מומחים

רונית יובל בעלת “אסטרגה” מתמחה בייעוץ אסטרטגי, בליווי מנהלים ועסקים ובהרצאות בתחום ומעניקה שירות מקצועי ומקורי שיוצא מהקופסא. הוא מקיף וכולל הקשבה והפנמה, מתן פתרונות יצירתיים, ליווי מקצועי ועוד. לרונית ידע והשכלה מעולמות הניהול, השיווק והפסיכולוגיה, וביחד עם שיטת העבודה הייחודית שלה והיכולת שלה לראות אחרת את הדברים, התוצאות שלה תמיד מקוריות ומשופרות. כמו כן היא בעלת ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מהתמחויות והשתלמויות, ממתן שירותים מעולים ללקוחות רבים לאורך שנים. היא תשמח לשרת נוספים.